MediaWatch

Bureauer: Facebook-melding er spin - det handler om annoncekroner

Når Facebook ændrer nyhedsfeedet, handler det om at optimere annonceforretningen, mener bureau: "Det, der står mellem linjerne, er selvfølgelig, at kære brands og medier, hvis I stadig har lyst til at være her og nå jeres målgruppe, så skal der betales for det."

Foto: /ritzau/AP/Jeff Chiu

Facebook meldte natten til fredag ud, at det sociale medie ruller en større opdatering ud, der vil skrue ned for indhold fra virksomheder og medier, så indhold fra venner kommer til at fylde mere i nyhedsfeedet.

David Ledstrup, der er head of social hos mediebureauet Marvelous, ser det som kulminationen på en tendens, der har været undervejs de seneste par år, og som dybest set handler om at optimere annonceforretningen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs