MediaWatch

Nordisk Film vil genoplive døende dvd-salg digitalt

Det døende dvd-salg skal opvejes af muligheden for at købe premierefilm digitalt, mener Nordisk Film, der har sat benhårdt ind på at opbygge et nyt købevindue.  

Kenneth Wiberg | Foto: Steen Brogaard/Nordisk Film

Den hurtige erodering af indtægterne fra salg af dvd-film, presser filmproducenter og -distributører til at tænke nyt.

Siden 2012 er den trecifrede millionomsætning på dvd-fillm næsten halveret, og i 2018 vil den stort set være ikke eksisterende, mener en afgørende aktør i den danske filmindustri, Nordisk Film.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs