MediaWatch

Sådan udviklede reklamemarkedet sig i 2018

Omsætningen på det danske reklamemarked rykkede yderligere over på digitale kanaler sidste år, hvor den samlede vækst blev lavere end i 2017. Samtidig var tv og print under pres, mens enkelte mediekanaler gik frem.

Foto: Ritzau Scanpix/Kasper Palsnov

Presset på tv-reklame og printmarkedet blev forstærket sidste år, mens væksten fortsatte for radio, outdoor og digital annoncering.

Det er nogle af hovedkonklusionerne i rapporten Det Danske Reklamemarked 2018, som organisationerne Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation står bag og netop har offentliggjort i samarbejde med svenske IRM.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs