MediaWatch

Tv-markedet udfordrer Stofa: Underskud på over 40 millioner

For første gang i fem år var bundlinjen rød i tv- og internetdistributøren. Særligt tv-markedet volder selskabet udfordringer. Adm. direktør kalder resultatet utilfredsstillende, men forklarer, at året bar præg af investeringer, der skal hæve lønsomheden.

Minus 40,5 mio. kr. Det var resultatet for tv- og internetdistributøren Stofa, som er en del af SE-koncernen, efter 2017. Det viser selskabets årsrapport.

Driftsunderskuddet er det første i fem år for Stofa, og er over 50 mio. dårligere end i 2016, hvor resultatet var et overskud på 14 mio. kr. Underskuddet er samtidig blevet en realitet, selvom Stofas omsætning er steget for femte år i træk. I 2017 landede omsætningen på 1,98 mia. kr. mod 1,92 mia. kr. i 2016.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs