MediaWatch

Radiobejlere vil drive ny kulturkanal med få millioners forskel

Kun en af de tre bydere på den public service-radiokanal, der er i udbud, forventer at bruge det maksimale statstilskud til driften de kommende fire år. Alle ser meget begrænset kommercielt potentiale. 

Foto: Per Folkver/Ritzau Scanpix

Når det om knap to uger afgøres, hvilken ny radiokanal der skal sende aktualitets- og kulturradio på DAB de næste fire år – Radio24syv, Loud eller Dk4 Radio – bliver det med skelen til bl.a. omkostningerne.

Ud af tre kriterier vejer det 25 pct. i Radio- og tv-nævnets afgørelse af udbuddet, hvor mange penge de tre bydere forventer at skulle bruge for at løfte public service-opgaven.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs