MediaWatch

Saxo vil sælge brugerdata til forlag og forfattere

Data om Saxos kunder bliver fremover en del af boghandlens tilbud. Målgruppen er forlag og forfattere, og adm. direktør tror, at det på sigt kan blive Saxos største forretningsben.

Jørgen Balle Olesen, direktør i Saxo.com | Foto: Valdemar Jørgensen/Polfoto/Arkiv

Der bliver bygget flere etager på det digitale hus, som internetboghandlen Saxo.com har arbejdet på at banke op gennem de sidste par år.

Den digitale boghandel, der har JP/Politikens Hus i ejerkredsen, udbygger virksomheden med en ny forretningsgren med salg af indsamlet brugerdata til bl.a. forfattere og forlag. Det fortæller Jørgen Balle Olesen, adm. direktør og medejer af Saxo.com.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs