MediaWatch

Berlingske Media vendte tilbage med overskud i 2016

De seneste års omlægninger og frasalg i Berlingske Media betød en markant reduceret toplinje, men en bundlinje på plussiden, oplyser selskabet. Bl.a. gennem opkøb forventer koncernen fremgang i 2017.

Berlingske Media var præget af både frasalg og omstruktureringer i 2016, der bl.a. bød på en sammenlægning af BT med Metroxpress og et farvel til aktiviteterne i Midtjyske Medier, Berlingske Avistryk og Netdoktor. Det har sat sit aftryk i årets regnskab, som mediehuset netop har offentliggjort enkelte nøgletal fra.

Berlingske Media tabte således en pæn bid af sin omsætning, der gik tilbage til 1,226 mia. kr. i 2016 fra 1,633 mia. kr. året forinden. Det svarer til knap 25 pct. Frasalgene tegner sig for en del tilbagegangen, men også en negativ udvikling i annoncesalget og bladsalget har bidraget, skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs