MediaWatch

"Vi forlanger, at andre er åbne, og vi prøver selv at være det"

Kristeligt Dagblad har udgivet sit andet redaktionelle årsregnskab. Flere dagblade overvejer at følge trop. Men er det navlepilleri eller redningsplanke for mediernes troværdighed?

"Jeg synes sommetider, artiklerne er for lange og historierne for små. Det er ikke en kunst at skrive langt. Det er langt sværere at skrive kort og alligevel indholdsrigt. Og så savner jeg sommetider, at artiklerne starter med konklusionen, så man ved, hvor det følgende fører hen. Det kan embedsmænd sjældent, men det bør journalister kunne!"

Sådan lyder ét af postulaterne i anden udgave af det redaktionelle årsregnskab, som Kristeligt Dagblad sendte på gaden for en uge siden. Som et af de nye tiltag havde avisen bedt en række læsere - og kendte ansigter - beskrive det bedste og værste ved avisen. Ovenstående skudsmål er kulturminister Bertel Haarders (V) bidrag til den kritiske vægtskål.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs