MediaWatch

Politiken vil sætte prop i annoncefald med ny strategi

Politiken vil arbejde mere med at dokumentere og kommunikere effekten af printannoncer og håber på den baggrund at stoppe den nedadgående tendens i annonceomsætningen. Ifølge annoncedirektør går avisen efter at holde status quo.

Foto: Ritzau Scanpix/Jens Nørgaard Larsen

Dagbladenes samlede annonceomsætning er faldet støt siden finanskrisen. I 2018 faldt omsætningen ifølge tal fra Danske Medier med 125 mio. kr. sammenlignet med 2017, og det var et fald af nogenlunde samme størrelse som året forinden.

Men dén udvikling vil Politiken gøre noget ved – i hvert fald for avisens eget vedkommende.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs