MediaWatch

Politiken: "Vi har knækket koden til digitalt indholdssalg"

Avisen har forbedret sit driftsresultat med 30 mio. kr. i 2017, primært takket være et løft i salget af digitale abonnementer, siger chefredaktør Christian Jensen. Printoplaget siver dog stadig, og den digitale fremgang er ikke nok til at kompensere for annoncefald.

Christian Jensen, chefredaktør på Politiken. | Foto: /ritzau/Jakob Dall

Ligesom JP/Politikens Hus kom ud af 2017 med en forbedret bundlinje og et klart forbedret driftsresultat, pegede pilen for året også i den rigtige retning for koncernens socialliberale dagblad Politiken.

Ifølge avisens egne tal lød driftsresultatet på 90 mio. kr. – en forbedring på 30 mio. kr. i forhold til året før, når de ekstraordinære udgifter til fratrædelser i forbindelse med avisens store sparerunde i efteråret 2016 er trukket ud af regnestykket. Hvordan tallene ser ud inklusiv dén post, oplyser avisen ikke.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs