MediaWatch

Politiken: "Vi har knækket koden til digitalt indholdssalg"

Avisen har forbedret sit driftsresultat med 30 mio. kr. i 2017, primært takket være et løft i salget af digitale abonnementer, siger chefredaktør Christian Jensen. Printoplaget siver dog stadig, og den digitale fremgang er ikke nok til at kompensere for annoncefald.

Christian Jensen, chefredaktør på Politiken. | Foto: /ritzau/Jakob Dall

Ligesom JP/Politikens Hus kom ud af 2017 med en forbedret bundlinje og et klart forbedret driftsresultat, pegede pilen for året også i den rigtige retning for koncernens socialliberale dagblad Politiken.

Ifølge avisens egne tal lød driftsresultatet på 90 mio. kr. – en forbedring på 30 mio. kr. i forhold til året før, når de ekstraordinære udgifter til fratrædelser i forbindelse med avisens store sparerunde i efteråret 2016 er trukket ud af regnestykket. Hvordan tallene ser ud inklusiv dén post, oplyser avisen ikke.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs