MediaWatch

SBS: Medieforlig lægger op til et "blødere DR"

SBS-Discovery ser positivt på medieaftalen. Ingen nagelfaste programkrav til DR, men aftalen lægger op til smallere tolkning af public service-begrebet, mener informationschef, Jesper Jürgensen.

Den nye medieaftale lægger op til et DR, der trækker DR3 længere væk fra de kommercielle kanaler og sorterer mere i, hvad der er "public service" og det, der ikke er.

Sådan lyder fortolkningen fra SBS Discovery, der ser aftalen som et opgør med en politisk modvilje mod at definere netop, hvad der er god public service . Og som et opgør med DR's strategi om et "skarpere DR", der med mere segmenterede kanaler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs