Annoncører lægger størst vægt på bureauers forretningsforståelse
Forretningsforståelse er annoncørernes højeste prioritet, når de skal vælge bureau. Det viser undersøgelsen MyImage Bureau 2023, skriver Mediet Markedsføring.
På listen over kriterier, der i alt tæller 19 områder, fremgår det, at de tre vigtigste krav for annoncørerne er, at bureauerne “har en god forståelse for min forretning, hvilket 72 pct. vurderer har “meget stor betydning”, at de “er gode til at skabe resultater”, hvilket 70 pct. mener har meget stor betydning, og at bureauerne “har gode digitale kompetencer”, som 57 pct. tillægger meget stor betydning.
I bunden af listen ligger, at bureuaet har diversitet i medarbejderstaben, hvilket kun seks pct. finder har stor betydning, mens otte pct. mener, at det har stor betydning, at bureauerne er bæredygtige og miljøbevidste.
Undersøgelsen er i år gennemført for 15. år i træk, men det er første gang, at bæredygtighed og miljøbevidsthed og diversitet blandt medarbejderne indgår som parametre. I undersøgelsen bedømmer 966 marketingansvarlige i alt 60 bureauer fordelt på 24 reklamebureauer, 23 digitale bureauer og 13 mediebureauer, skriver Markedsføring.