MediaWatch

Politiken brugte flest penge på Facebook-annoncering i sommerferien

Kampagnerådgiver er gået mediernes Facebook-annoncering efter i sømmene.

Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Politiken brugte 238.329 kr. på 156 annoncer på Facebook fra den 8. juli til den 6. august og var dermed det medie, der brugte flest penge på annoncering på det Facebook i perioden.

Det viser en opgørelse, som Valdemar Osted, der er kampagnerådgiver hos Common Consultancy har lavet og beskrevet i en tråd på Twitter. Her kigger han også på, hvilke målgrupper og nøgleord, medierne har målrettet deres annoncer til og med.

Berlingske brugte næstflest annoncekroner og spenderede 141.348 kr. på 120 annoncer, mens efterfølgeren Weekendavisen brugte 34.134 kr. på 101 annoncer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs