MediaWatch

Mediekoncerner kigger på egne barselsregler efter lovændring

Berlingske Media vil have fokus på mere ligelig fordeling af løn under barsel mellem forældre ved de kommende overenskomstforhandlinger, fortæller HR-direktør. Hos TV2 kigger man også på virksomhedens barselsregler.

Foto: Berlingske Media presse/Mathias Svold

Den 2. august trådte de nye barselsregler i kraft, hvilket som udgangspunkt fordeler de 48 ugers barselsorlov ligeligt mellem moren og faren eller medmoren. Ud af de 48 uger er 11 uger øremærket til begge forældreparter. Ved de tidligere regler var 14 ugers barsel øremærket moren, mens to uger var øremærket faren.

Lise Glerup, HR-direktør i Berlingske Media, ser positivt på de nye regler, fordi de giver faren eller medmoren bedre mulighed for at holde mere barsel og er mere fleksible.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs