MediaWatch

Svenske tabloidmedier fik skåret lunser af overskuddet i 2018

Printomsætningen hos de svenske tabloidaviser Aftonbladet og Expressen var i bakgear i 2018, hvor begge medier fik et lavere overskud end året forinden.

Selvom begge medier kunne gå ud af det gamle år med overskud på bundlinjen, blev 2018 dårligere end forventet for de svenske tabloidaviser Expressen og Aftonbladet. Det skriver Medievärlden.

Aftonbladet fik et overskud på 145,3 mio. kr. – et fald i forhold til 2017, hvor mediet genererede 200,4 mio. kr. i overskud. Det er først og fremmest printaktiviteterne, der bidrager med mindre i 2018 efter en nedgang på 27,4 pct. Omsætningen fra de digitale kanaler gik omvendt en smule frem fra 679 til 682 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs