MediaWatch

Danskerne sluger flere nyheder på mobilen

Der er sket en markant vækst i danskernes læsning af nyheder på mobilen, viser ny undersøgelse af danskernes mobilvaner.

Foto: /ritzau scanpix/Jens Dresling

Danskerne lægger oftere vejen forbi mediernes nyhedssites op mobilen, og når de gør, læser de længere tid. Det viser den årlige undersøgelse af danskernes mobiladfærd, Mobile Life 2018, skriver parterne bag undersøgelsen, Danske Medier Research, Kreativitet & Kommunikation og Kantar Gallup, i en pressemeddelelse.

Blandt andet viser undersøgelsen, at danskerne i dag bruger 17 min. af deres dag på at læse nyheder på mobilen. Det er næsten en fordobling siden sidste år, hvor gennemsnittet var 9 min. dagligt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs