MediaWatch

Fagmedie vil sætte lyd til CSR-debat med ny podcast

Mediehuset Horisont Gruppen dypper tåen i lydproduktion og lancerer en podcast om CSR - målet er både at udvide kanalmix og målgruppe, siger direktør.

CSR.dk har kastet sig over at lave podcast om bæredygtighed. Foto: PR/Horisont Gruppen

Lydmediet vinder frem og det vil mediehuset Horisont Gruppen, der udgiver en række niche fagmedier, nu også teste af, skriver huset i en pressemeddelelse.

"CSR Agendaen" er navnet på en ny podcast om selvsamme emne, corporate social responsibility, som fagmediet CSR.dk netop har lanceret, og som skal høste de første erfaringer med podcastmediet.

"Vi vil gerne gøre faglig viden tilgængelig for vores læsere og medlemmer på et af de hastigst voksende formater i øjeblikket: podcasten. Med lyd kan man få nye input på steder, hvor man ikke så nemt kan læse: på cyklen, i toget, i bilen, under madlavning, havearbejde, fitness osv., og den mulighed vil vi gerne give Danmarks CSR-interesserede, og på sigt også andre målgrupper i Horisont Gruppens mediemix," siger Rasmus Brylle, adm. direktør i Horisont Gruppen, i meddelelsen.

Formatet sætter fokus på et nyt emne eller branche set fra CSR, som indbydte gæster belyser. I første omgang vil CSR Agendaen handle om modebranchen og bæredygtighed. Derudover er yderligere to podcasts i støbeskeen.

"De næste to podcasts kommer til at handle emner, som ligger højt på dagsordenen i mange virksomheder. Det kan f.eks. være bæredygtig innovation og design, rapportering om Verdensmålene eller trends i compliance-arbejdet," lyder det fra Eva Harpøth Skjoldborg, redaktør på CSR.dk, i pressemeddelelsen.

Ifølge meddelelsen har CSR.dk knap 7000 modtagere af mediets to ugentlige nyhedsbreve.

Horisont Gruppen driver en række fagmedier på print og online og havde en seneste årsregnskab en overskud på knap en kvart million kr. ud af en bruttofortjeneste på 7,1 mio. kr.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Danmarks største forlag måtte nedjustere sine forventninger til årets præstation betragteligt, Sjællandske Medier købte op, og Forbrugerombudsmanden besluttede, at et særligt markedsføringsredskab på Facebook er ulovligt. Få overblikket over ugen, der gik, i Mediedanmark.

Bonnier lancerer nyt bureau i Norge

Bonnier Media åbner et ny marketingbureau ved navn Kontent, som skal producere indhold inden for mode, interiør og livsstil. Det skal danne spydspids for koncernens satsning på content marketing og nativeproduktion.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere