MediaWatch

Reklamemand skal lede kommunikationsuddannelse

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har fundet ny faglig leder til uddannelsen i Kreativ Kommunikation.

Foto: privat

Jesper Jørgen Hansen, 50, skifter fra bureau til klasseværelse, når han i næste måned tiltræder som ny faglig leder på BA-uddannelsen i Kreativ Kommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra DMJX.

Jesper Jørgen Hansen kommer fra en stilling som kreativ direktør hos UncleGrey i København. Inden da har han blandt andet været partner hos Bark og ledende tekstforfatter hos BBDO.

Ambitionen er at gøre de 24 studerende, der årligt udklækkes fra linjen Kreativ Kommunikation, til "kreative problemløsere" med et bredt fundament, siger han.

"Jeg vil ind og arbejde for at udvikle reklamekreative, som både kan skrive, få ideer og mange andre ting. Selvfølgelig gerne med speciale i noget, men med generelle kompetencer, som til enhver tid vil gøre dem attraktive, fleksible og parate i vores omskiftelige branche," siger Jesper Jørgen Hansen i meddelelesen.

Helt ny er han ikke på skolens gange. Jesper Jørgen Hansen har siden 2000 har han været tilknyttet DMJX som censor og underviser på Kreativ Kommunikation og Kreativ Basis.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs