MediaWatch

Her er de nye mediefolk i Blå Bog 2015

DR, Berlingske og Zetland er blandt leverandørerne af nye navne fra mediebranchen til Kraks Blå Bog.

Velkommen til en navne-vals omkring de nye kendisser fra mediebranchen i Kraks Blå Bog 2015.

Den nye udgave af opslagsværket over navnkundige nobiliteter rummer 244 tilføjelser, herunder 16 nye navne fra mediebranchen. Der er både rutinerede ræve og spirende journalister, og som noget helt nyt består de i alt 8.466 biografier af 40 pct. kvinder.

Se navne, titler og beskæftigelse på de nye navne fra mediebranchen herunder:

 

Inger Bach, etikchef, DR

Jesper Beinov, kultur-, debat- og navneredaktør, Berlingske

Timme Bisgaard Munk, adm. direktør, chefredaktør, Kommunikationsforum.dk

Silke Bock, partner, medstifter, Zetland

Pierre Collignon, chefredaktør, journalist, Jyllands-Posten

Arne Hardis, politisk redaktør, journalist, Weekendavisen

Camilla Louise Kjems, chefredaktør, Femina

Lea Korsgaard, chefredaktør, forfatter, Zetland

Lotte Køhler Lindegaard, kanalchef, TV2

Signe Lindkvist (foto), tv-vært, cirkusprinsesse, tidl. DR Ramasjang

Hans Mortensen, journalist, Weekendavisen

Hakon Regner Mosbech, journalist, partner, chefredaktør, Zetland

Jens Nauntofte, journalist, forfatter, eventyrer

Trine Nielsen, direktør, Berlingske Media

Jesper Theilgaard, meteorolog, forfatter, DR

Pernille Tranberg, journalist, forfatter, foredragsholder, Digital Identitet

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs