MediaWatch

Tidl. DR-vært bliver pressechef for 1.579 hotelværelser

Lotte Thor Høgsberg er ny pressechef for hotel- og messevirksomheden BC Hospitality Group, der bl.a. driver hotellerne Bella Sky, Marriott og Plaza.

Efter at have forladt DR sidste år skifter den tidligere nyhedsvært Lotte Thor Høgsberg journalistikken ud med pressearbejde.

Efter påske tiltræder den 44-årige journalist stillingen som pressechef for hotel- og konference virksomheden BC Hospitality Group, der bl.a. ejer AC Bella Sky, Crown Plaza og Marriott samt messecentret Bella Center og Forum Copenhagen.

Forlod DR i sparerunde

Lotte Thor Høgsberg startede som nyhedsvært på TV3 i London i 1992 og har siden blandt andet været vært og journalist på TV 2 samt vært på TV3’s fodboldprogram Onside, inden hun i 2007 kom til DR i forbindelse med opstarten af DR Update.

Hun forlod DR sidste år i forbindelse med den sparerunde, DR gennemførte i efteråret som en konsekvens af bl.a. afskaffelsen af erhvervslicensen og for at få råd til flere digitale investeringer.

”Jeg har selv været på en fantastisk rejse, og har altid været tiltrukket af at arbejde med de bedste og de mest modige. Sådan har mit arbejdsliv altid været, fra TV3’s opstart i London, over TV2 Sporten, til jeg senest var med til at starte DR Update," siger Lotte Thor Høgsberg, 44, om sit nye job og uddyber, at hun ser frem til at stille skarpt på hotel og turistvirksomhed.

Vil være mere synlige

BC Hospitality Group blev dannet i 2014, oplyser selskabet, der råder over 1.579 hotelværelser, ca. 200.000 m2 konference- og eventfaciliteter og beskæftiger i alt omkring 2.000 medarbejdere, heraf ca. 550 er fastansatte, oplyser den.

”Det glæder mig meget at få Lotte Thor med på BC Hospitality Groups ambitiøse rejse.  Med en medievant og professionel pressechef som Lotte Thor er vi nu rustet til at gå udfordringerne i møde og sikre, at vi er synlige og tilgængelige i medierne, hvilket vores sektor af turismen jo ikke ligefrem er kendt for," siger chief hospitality officer Allan L. Agerholm i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs