MediaWatch

David Trads til Tv2.dk

Den tidligere Metro-chef bliver vært på sit eget web-tv-program på Tv2.dk.

David Trads bliver vært på et nyt magasin om politik og samfund på Tv2.dk.

Fra den 1. marts bliver den 46-årige journalist, forfatter og tidligere chefredaktør på Information og Nyhedsavisen, vært og redaktør på 'Hos David Trads'.

David Trads vil derudover skrive analyser og kommentarer på Tv2.dk og deltage i kanalens øvrige digitale formater.

"David Trads vil i markant og særdeles synlig grad kunne præge både den digitale kommunikation og den retning, vi ser web-tv bevæge sig på TV 2. Det handler om personlighed, om at turde have kant og at kunne arbejde med helt åbne formater. Her vil du kunne opleve både de korte indslag, de interaktive formater med brugerne i stedet for den traditionelle chat og de helt lange samtaleformater uden bagkant," siger TV 2's nyudnævnte digitale chef, Peter Brüchmann i en pressemeddelelse.

David Trads kom til Metro International i december 2012, da han forlod sin stilling som Washington-korrespondent for Berlingske.

Hos Metro International havde han ansvar for produktion og indholdsudvikling særligt i Metros vækstområder i Latinamerika. Han forlod dog koncernen efter blot et år, da topchef Per Mikael Jensen forlod gratisaviskoncernen i december sidste år.

"Jeg glæder mig kolossalt til at begynde på Tv2.dk, idet mit kommende arbejde kombinerer tre store interesser: Politik, debat og nye måder at kommunikere på. Det bliver fantastisk at få muligheden for at udvikle det første politiske magasin på web – og jeg er i den grad inspireret af lignende formater, som jeg har fulgt i USA, hvor jeg boede indtil årsskiftet. Sammen med tv2.dks dygtige folk vil vi prøve formaterne af og forhåbentlig ramme et indhold, som brugerne vil holde af og efterspørge," siger David Trads i pressemeddelelsen fra TV 2.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs