MediaWatch

Mads Bredal rykker op

Carats danske direktør er blevet udnævnt til ny CEO for Carat Norden.

Det er med krav om innovation og effektivisering på dagsordenen, at Mads Bredal Hedegaard, 38, nu rykker op og bliver CEO for Carat Nordic. Der er tale om en nyoprettet stilling, som han fremover skal varetage sideløbende med sit job som adm. direktør for Carat i Danmark.

”Carat er blandt de tre største bureauer i alle fire nordiske lande og er samlet set Nordens største medieindkøber. Jeg skal sikre, at Carat udbygger forspringet til konkurrenterne og indtager positionen som det mest innovative mediebureau i Norden,” siger Mads Bredal Hedegaard i en pressemeddelelse.

CEO Henrik Jensen forbliver chef med dansk base for de 600 medarbejdere i moderselskabet Aegis Media Nordic.

Innovation i fokus
Carat Danmark har netop indledt en relanceringsproces med det mål at blive landets mest innovative mediebureau. ’Redefining Media’ hedder bureauets nye pay-off, der også kommer til at gælde for Carat i de øvrige nordiske lande.

Et andet væsentligt indsatsområde bliver effektivisering af bureauets arbejdsgange.

”Vi skal blive endnu bedre til at bruge vores tid på lige præcis de ting, som giver værdi for kunderne og standardisere og automatisere flere af de rutineopgaver, vi leverer. Det er det tætteste, vi kommer på en lean-proces i mediebranchen,” siger Mads Bredal Hedegaard.

Omsætning på 4 mia.
Det er en årlig omsætning på fire mia. dkk og 224 ansatte i Carat Norden, Mads Bredal Hedegaard fremover får ansvar for - i Danmark alene har Carat en omsætning på en mia. dkk. og 74 ansatte.

Mads Bredal Hedegaard har været i mediebureaubranchen i 13 år. De seneste seks år i Carat, først som Nordic Director for Carat Nordic og i de sidste fire år som adm. direktør for Carat i Danmark. Privat holder Mads Bredal Hedegaard til i Tårbæk med sin kone og deres to små børn.

Carat er en del af Aegis Media Nordic, som har 600 ansatte i Norden og over 16.000 ansatte på verdensplan. Moderkoncernen Aegis Media er noteret på London Stock Exchange.

- LR

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs