MediaWatch

Lars Bernt ny direktør for Kino.dk

Den tidligere digitale salgsdirektør på TV 2 og Berlingske Media skal fremover lede Kino.dk.

Lars Bernt Jensen tiltræder 3. maj som administrerende direktør for kino.dk, hvor han skal bidrage til at holde virksomheden i front som Danmarks førende filmsite.

Kino.dk’s nye direktør har en solid kommercielt forankret baggrund i landets største mediehuse. Han har tidligere været markedschef i Det Berlingske Officin og i Politikens Hus. Derudover annoncedirektør i Egmont Magasiner samt Kommerciel Direktør hos TV 2 Net.

Senest har Lars fungeret som Digital Salgsdirektør hos Berlingske Media.

”Vi er rigtig glade for at få Lars ombord. Han er den rette person til at videreføre og udvikle det gode arbejde som Christian Lund og kino.dk’s dygtige medarbejdere har leveret siden opstarten i 2008. Vi glæder os til samarbejdet og er helt overbeviste om at Lars’ medieerfaring, netværk og ikke mindst et fanden-i-voldsk drive, energi og engagement er det, der skal til, for at drive kino.dk-forretningen videre til næste fase," siger bestyrelsesformand i kino.dk, Jens Aaløse.

Lars Bernt Jensen er ved at lægge sidste hånd på en bog om kommerciel brug af sociale medier. Den viden skal anvendes til at optimere kino.dk’s tjenester og ydelser til sitets over 400.000 månedlige brugere og filmmagasinets læsere, hedder det i en pressemeddelelse.

Kino.dk er Danmarks største filmsite, hvor der kan købes og bestilles billetter til biografen. Derudover kan man læse om aktuelle og kommende film, se trailers og deltage i konkurrencer. Kino.dk udgiver desuden Danmarks største filmmagasin af samme navn - skabt af folkene bag sitet. Kino.dk ejes af Nordisk Film Biografer og CinemaxX.

Mere fra MediaWatch

Dentsu og MBA nedlægger stillinger

Svy stillinger i mediedelen af Dentsu Danmark er blevet nedlagt. Ifølge direktør er der tale om rettidig omhu med udsigt til et 2023, der vil blive præget af økonomisk krise. Hos reklamebureauet Mediacom Beyond Advertising, MBA, bliver fem afskediget, fordi bureauet oplever, at nogle kunder holder igen med projekter.

Ny "lytterobot" skal genkende musik i DR-programmer

DR har fuldautomatiseret processen med at notere, hvilket musik der bliver brugt i radioprogrammer og podcasts. Løsningen kan også bruges til at indsamle data om kønsbalancen blandt kunstnerne, der bliver spillet på DR’s kanaler.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs