Ritzau udpeger ny kommerciel direktør og salgschef

Christian Steensson Rasmussen bliver fredag indsat som ny kommerciel direktør i Ritzaus Bureau. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Han kommer fra en stilling som chef for Ritzau Pro-afdeling - en funktion, han fortsætter med at varetage sideløbende med ansvaret for salg, kundeservice og marketing som kommerciel direktør. Han har tidligere arbejdet med samme områder på Altinget gennem ti år som bl.a. chef for kundeindsigt og kunderelationer.
”Ritzaus Bureau har som ambition af vokse markant uden for mediebranchen, og med Christian Steensson som chef for både det nye vækstområde og salget er vi godt rustet til at nå vores mål. Christian kommer med kommerciel erfaring, god strategisk forståelse, systematik og masser af ambition,” udtaler adm. direktør og chefredaktør Lars Vesterløkke i meddelelsen.
Christian Steensson Rasmussen overtager stillingen fra Anders Ledertoug Lind, der har haft posten siden 2018, og som samtidig har været direktør for Inflow Media Denmark, som er et datterselskab af Ritzau.
Anders Ledertoug fortsætter som direktør i datterselskabet og får i Ritzau en stilling som salgschef med ansvar for salg til medier.
I meddelelsen noteres det, at Anders Ledertoug Linds brede ansvarsområde som både direktør for Inflow Media og kommerciel direktør i Ritzau har været ”en udfordring i forhold til at have tilstrækkelig fokus på salg til medier, datterselskabet Inflow Media og samtidig indfri Ritzaus ambitiøse salgsmål.”
Relaterede artikler:
Jes Dorph-Petersen får værtsjob på Dk4
For abonnenter