Berlingske finder ny digital chef
Der kommer nyt navn i Berlingskes ledelse, når Stinne Andreasen den 1. oktober tiltræder som digital redaktionschef for avisen. Det deler Berlingske i en pressemeddelelse.
Stinne Andreasen kommer fra Kristeligt Dagblad, hvor hun har arbejdet i 10 år - senest som digital redaktionschef i knap to og et halvt år.
”Det er ren luksus at skulle arbejde med kvalitet i de digitale fortælleformer på et medie, der både har så højt et fagligt niveau, og som er førende herhjemme indenfor digitalisering. Og så bliver det skønt efter ti år at vende tilbage til min gamle arbejdsplads og gode kolleger. Det ser jeg meget frem til”, udtaler Stinne Andreasen.
Fra chefredaktør på avisen Mette Østergaard lyder det om ansættelsen:
“Berlingske er inde i en meget positiv, digital udvikling. Vi har brug for nogle af branchens dygtigste til at blive ved med at drive os videre og udvikle den digitale abonnementsforretning på alle platforme, samtidig med at brugerne får endnu bedre oplevelser med vores digitale journalistik. Stinne Andreasen har både kompetencerne og samarbejdsevnerne til kunne drive os mod nye højder. Jeg er meget glad for, at Stinne vilvære en del af holdet.”
Stinne Andreasen afløser Kevin Walsh, der i juni skiftede titlen som digital redaktionschef ud med redaktionel udviklingschef i koncernen Berlingske Media.