MediaWatch

Malou Aamund stopper som direktør for Google i Danmark

Efter fem år som direktør for Google i Danmark fratræder Malou Aamund stillingen for at forfølge en bestyrelseskarriere.

Malou Aamund stopper efter fem år som direktør for Google i Danmark. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Googles danske aktiviteter skal have ny direktør, når Malou Aamund senere på året stopper efter at have siddet på posten siden 2016. Det fremgår af en pressemeddelelse.

"Min tid i Google har været den bedste periode i min karriere, og det er ikke nemt at forlade så vigtigt et job. Men nu er tidspunktet det ideelle for mig til at starte en fuldtids bestyrelseskarriere, og jeg har for nylig påtaget mig tre nye poster. Jeg er stolt af de resultater og den arbejdsplads, vi har skabt gennem de sidste fem år," siger Malou Aamund.

Hun fortsætter i stillingen frem til september bl.a. for at hjælpe med at finde sin afløser.

Chef for Google i Nordeuropa, Peter Friis, takker Malou Aamund for hendes indsats.

"Malou har været en meget værdsat leder af Google Danmark gennem de seneste fem år. Hun har skabt enorm vækst og værdi for vores partnere og kunder og været en stærk rollemodel og mentor for kollegerne. Selvom jeg er rigtig ked af at se hende forlade Google, er jeg lige så taknemmelig for det stærke fundament og det stærke team, hun har skabt, når vi nu begynder at søge efter hendes efterfølger," siger Peter Friis.

Før hun kom til Google, havde Malou Aamund ledende stillinger hos Microsoft og IBM. Hun er i dag bestyrelsesmedlem hos DSV, Kirkbi, WS Audiology, Lego Fonden og formand for Thinkproject GmbH.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs