MediaWatch

Djøf får ny chef for presse og politik

Fagforbundet henter politisk chef i Røde Kors ind som ny chef, som får ansvar for Djøfs stemme i medierne.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Kirsten Marie Kristensen bliver fra 1. februar chef for Djøfs afdeling for public affairs, presse og politisk interessevaretagelse. Det fremgår af en pressemeddelelse, skriver Journalisten.

Hun kommer fra stillingen som politisk chef og souschef i Røde Kors og er uddannet i politisk kommunikation og ledelse fra CBS.

"Kirsten Marie har både hoved og hjerte med på arbejde, og hun har den erfaring og det lederskab, der skal til for at markere Djøf som en afgørende stemme i samfundsdebatten - både i medierne og hos lovgiverne," siger Sigge Winter Nielsen, direktør i Djøf, i meddelelsen.

Djøf har omkring 170.000 medlemmer.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs