MediaWatch

Nystartet dansk forlag henter salgsdirektør hos Harpercollins

Forlaget Falco har fundet en ny salgsdirektør i Harpercollins Nordic, der har bred erfaring fra Lindhardt og Ringhof og bl.a. har prøvet kræfter med at etablere forlag i Danmark.

Foto: PR / Forlaget Falco

Efter nytår trækker Alice Krogh Scott i arbejdstøjet som ny salgsdirektør for Forlaget Falco, der plantede flag i Danmark i august.

Det skriver forlaget i en pressemeddelelse.

Nyopstartede Falco har fysiske rødder i Odense, men er et knopskud fra lydbogsproducenten Swann Studio, der har lavet lydbøger siden 1983. Alice Krogh Scott kommer direkte fra en stilling som dansk landechef for det store amerikanske forlagshus Harpercollins, og hun var selv med til tage de første spadestik til den danske afdeling.

"Det glæder mig, at Alice har takket ja til en stilling som salgsdirektør hos Forlaget Falco. Alice kommer med 36 års brancheerfaring, et hav af idéer og et stort drive, der kan hjælpe Falco med at indfri ambitionen om at blive en af Danmarks største forlag," siger direktør i Forlaget Falco, Anna Will, i meddelelsen.

Alice Krogh Scott har desuden slået sine folder i knap 20 år hos Egmont-forlaget Lindhardt og Ringhof, hvor hun fra 1996-2015 bl.a. var salgschef og havde ansvar for Sjælland, Fyn og Sønderjylland.

"Jeg ser meget frem til at bidrage til et nyt og initiativrigt forlag, som har stærke rødder og kerne i Odense. Forlaget Falco har en stærk vision og både lokalt og internationalt udsyn, som passer helt perfekt til mig," siger Alice Krogh Scott.

Hendes kerneopgaver bliver at stå for markedsføring og salgsrelationer til landets boghandlere. Falco har som ambition at udgive 46 nye titler på tryk og lyd næste år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs