MediaWatch

TV 2 opruster på marketingfronten med ny digital chef fra Visitdenmark

Brandingen af TV 2's digitale tilbud skal løftes, og til det har broadcasteren hyret Simon Ryhede ind som head of creative management.

Screenshot fra play.tv2.dk | Foto: Screenshot fra play.tv2.dk

TV 2 har hyret Simon Ryhede ind som ny chef for creative management for at sætte skub i TV 2's digitale rambuk og i sidste ende udbrede TV 2 Play hurtigere. Det skriver Journalisten med henvisning til en pressemeddelelse fra TV 2.

Simon Ryhede har erfaring med digital marketing fra bl.a. rejseappen Momondo og kommer direkte fra en stilling som digital marketingchef hos Visitdenmark.

TV 2 har ambitioner om at nå 1,3 mio. betalende kunder på TV 2 Play i 2025, og streamingtjenesten er blevet omdrejningspunktet for nyansættelser, partnerskaber og marketingstrategien hos broadcasteren.

Sidstnævnte skal Simon Ryhede altså være med til at styrke. For selvom pilen peger opad, og TV 2 Play har over 700.000 betalende kunder, fanger TV 2 kun omkring halvdelen af de flow-tv-kunder, de mister, på streamingtjenesten.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs