MediaWatch

TV 2 opruster på marketingfronten med ny digital chef fra Visitdenmark

Brandingen af TV 2's digitale tilbud skal løftes, og til det har broadcasteren hyret Simon Ryhede ind som head of creative management.

Screenshot fra play.tv2.dk | Foto: Screenshot fra play.tv2.dk

TV 2 har hyret Simon Ryhede ind som ny chef for creative management for at sætte skub i TV 2's digitale rambuk og i sidste ende udbrede TV 2 Play hurtigere. Det skriver Journalisten med henvisning til en pressemeddelelse fra TV 2.

Simon Ryhede har erfaring med digital marketing fra bl.a. rejseappen Momondo og kommer direkte fra en stilling som digital marketingchef hos Visitdenmark.

TV 2 har ambitioner om at nå 1,3 mio. betalende kunder på TV 2 Play i 2025, og streamingtjenesten er blevet omdrejningspunktet for nyansættelser, partnerskaber og marketingstrategien hos broadcasteren.

Sidstnævnte skal Simon Ryhede altså være med til at styrke. For selvom pilen peger opad, og TV 2 Play har over 700.000 betalende kunder, fanger TV 2 kun omkring halvdelen af de flow-tv-kunder, de mister, på streamingtjenesten.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs