MediaWatch

TV 2 hyrer ny product manager til TV 2 Play

Ny product manager på TV 2 Play får ansvaret for produktstrategien på tværs af TV 2's digitale platforme, hvor streamingtjenesten TV 2 Play har hovedrollen.

Foto: PR/TV 2

TV 2 har hentet ny chef for product management til TV 2 Play, tv2.dk og apps, oplyser tv-stationen i en pressemeddelelse.

1. maj får Andreas Jessen rollen og indtræder samtidig i ledelsesholdet i Digital Products & Experience under digital udviklingsdirektør Rahul Yadav, der kom til TV 2 sidste år. Her får han ansvaret for at binde TV 2s digitale produkter sammen.

"TV 2 har netop offentliggjort sin meget ambitiøse strategi for de næste fem år, hvor TV 2 Play har en absolut hovedrolle. Product Management har stor betydning for den strategiske udvikling af vores produkter og i at lette samarbejdet på tværs af mange interessenter. Product Management skal også sikre, at prioriteringen af udviklingsopgaver er afstemt med kundernes behov og med den overordnede strategi," siger Rahul Yadav i meddelelsen.

Skal skubbe grænserne

Andreas Jessen, 35, kommer senest fra en stilling som senior director for product management i audio-koncernen Epos Group og har tidligere være chef for product management for gaming hos Sennheiser.

På TV 2 bliver eksekveringen af TV 2's nye koncernstrategi, "TV 2 Play til alle", en hovedopgave, når han tiltræder. Her er sigtet bl.a. at hæve abonnementstallet på TV 2 Play fra de nuværende 700.000 til 1,3 mio. i 2025.

"Selv om streaming er ved at blive fast inventar i danske hjem, er det også et marked, hvor mange stadig udforsker de nye muligheder," siger Andreas Jessen i meddelelsen.

"TV 2 skal skubbe grænserne for, hvad forbrugerne kan forvente af TV 2's produkter og ydelser, og TV 2 skal blive ved med at overraske og skabe fornyelse. Jeg ser meget frem til at være med til at omskrive reglerne for brug af tv-indhold og for, hvordan vi leverer indhold til danskerne," siger han.

Ifølge DR Medieforsknings årlige rapport brugte 20 pct. ugentligt TV 2 Play i 2020, mens 25 pct. brugte Viaplay og flest DRTV, Netflix og Youtube, som hhv. 42 pct., 48 pct. og 52 pct. af befolkningen brugte ugentligt.

Mere fra MediaWatch

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs