TV 2 hyrer ny product manager til TV 2 Play

TV 2 har hentet ny chef for product management til TV 2 Play, tv2.dk og apps, oplyser tv-stationen i en pressemeddelelse.
1. maj får Andreas Jessen rollen og indtræder samtidig i ledelsesholdet i Digital Products & Experience under digital udviklingsdirektør Rahul Yadav, der kom til TV 2 sidste år. Her får han ansvaret for at binde TV 2s digitale produkter sammen.
"TV 2 har netop offentliggjort sin meget ambitiøse strategi for de næste fem år, hvor TV 2 Play har en absolut hovedrolle. Product Management har stor betydning for den strategiske udvikling af vores produkter og i at lette samarbejdet på tværs af mange interessenter. Product Management skal også sikre, at prioriteringen af udviklingsopgaver er afstemt med kundernes behov og med den overordnede strategi," siger Rahul Yadav i meddelelsen.
Skal skubbe grænserne
Andreas Jessen, 35, kommer senest fra en stilling som senior director for product management i audio-koncernen Epos Group og har tidligere være chef for product management for gaming hos Sennheiser.
På TV 2 bliver eksekveringen af TV 2's nye koncernstrategi, "TV 2 Play til alle", en hovedopgave, når han tiltræder. Her er sigtet bl.a. at hæve abonnementstallet på TV 2 Play fra de nuværende 700.000 til 1,3 mio. i 2025.
"Selv om streaming er ved at blive fast inventar i danske hjem, er det også et marked, hvor mange stadig udforsker de nye muligheder," siger Andreas Jessen i meddelelsen.
"TV 2 skal skubbe grænserne for, hvad forbrugerne kan forvente af TV 2's produkter og ydelser, og TV 2 skal blive ved med at overraske og skabe fornyelse. Jeg ser meget frem til at være med til at omskrive reglerne for brug af tv-indhold og for, hvordan vi leverer indhold til danskerne," siger han.
Ifølge DR Medieforsknings årlige rapport brugte 20 pct. ugentligt TV 2 Play i 2020, mens 25 pct. brugte Viaplay og flest DRTV, Netflix og Youtube, som hhv. 42 pct., 48 pct. og 52 pct. af befolkningen brugte ugentligt.
Relaterede artikler:
Top 20: Seersolen skinner på Badehotellet
For abonnenter