MediaWatch

Ny annoncørforening udpeger formand og næstformand

Ugen efter arvtager efter Dansk Annoncørforening blev stiftet, har organisationen sat navne på, hvem der skal stå i spidsen for bestyrelsen.

Pia Niemann, marketingdirektør hos Coop, er udpeget som næstformand for Danske Annoncører og Markedsførere. | Foto: PR/Coop

Danske Annoncører og Markedsførere, som formelt blev stiftet i sidste uge, og som samler handsken op efter Dansk Annoncørforening, har valgt, hvem der skal stå i spidsen for bestyrelsen, oplyser organisationen i en meddelelse.

Som formand er valgt Michael Stein, marketingschef hos Semler Mobility, og næstformand bliver Pia Niemann, der er marketingdirektør hos Coop.

Formanden og næstformandem er to ud af i alt seks bestyrelsesmedlemmer, som Danske Annoncører og Markedsførere præsenterede i sidste uge.

Organisationen er en afløser for Dansk Annoncørforening, som i juni meddelte, at foreningen lukker til nytår. Siden da er det blevet forsøgt at stable et alternativ på benene, og det blev præsenteret i oktober under Dansk Erhvervs faner. Organisationen, som altså har fået navnet Danske Annoncører og Markedsførere, blev formelt en realitet ved en stiftende generalforsamling i sidste uge.

Holger Wilcks, direktør for Dansk Annoncørforening, vil efter planen fortsætte i spidsen for den nye organisation.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs