MediaWatch

Nationalmuseet udnævner mediechef og hyrer ny kommunikationschef

Pressechef i Verdensnaturfonden bliver ny kommunikationschef på Nationalmuseet, der samtidig har udpeget chef for ny medieafdeling.

Ny kommunikationschef Cecilie Weinholt-Ludvigsen og ny mediechef Jacob Frische sammen med museumsdirektør Rane Willerslev (th) | Foto: Rikke Caroline Carlsen, Nationalmuseet

Nationalmuseet omrokerer i kommunikationsafdelingen og henter ny kommunikationschef fra WWF Verdensnaturfonden. Det oplyser museet i en pressemeddelelse.

Ny kommunikationschef bliver Cecilie Weinholt-Ludvigsen, der kommer fra en stilling som pressechef i WWF Verdensnaturfonden. Hun har tidligere været presserådgiver for Martin Lidegaard (R), da han var klima- og energiminister (2011-2014), og været journalist i DR.

Samtidig har museet etableret et nyt mediehus, Vores Tid, som museets hidtidige kommunikationschef Jacob Frische fremover skal stå i spidsen for. Mediehuset skal ifølge meddelelsen være museets digitale hub ud mod omverden og udkomme med bl.a. video, webdoks og podcasts samt de radioprogrammer, Nationalmuseet producerer til Radio Loud som en del af partnerkredsen bag kanalen.

"Med et endnu større fokus på at engagere mange flere danskere vil Nationalmuseet hjælpe med at forstå verden omkring os bedre. Kommunikation er en helt central disciplin her, og derfor er jeg glad for, at vi har opprioriteret området – både med skabelsen af vores nye mediehus "Vores Tid", og med ansættelsen af vores nye kommunikationschef," siger direktør for Nationalmuseet, Rane Willerslev i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

DR-chef stopper efter sag om grænseoverskridende adfærd

DR har indledt en personalesag imod en chef for at have opført sig i strid med DR's interne kodeks for god adfærd. Chefen er stoppet, oplyser DR, der i januar vil foretage en anonym undersøgelse internt om omfanget af krænkende adfærd. DR-chef erkender og undskylder i opslag på Facebook. (Opdateret)

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs