MediaWatch

Journalistforbundet får ny kommunikationschef

Ny presse- og kommunikationschef i journalistforbundet har bl.a. erfaring fra Djøf og Danmarks Lærerforening.

Foto: Jacob Ehrbahn/Politiken/Ritzau Scanpix

Dansk Journalistiforbund (DJ) har ansat Allan Visborg Andreasen som ny kommunikations- og pressechef i fagforbundet. Det skriver DJ på sin hjemmeside.

Allan Visborg Andreasen kommer fra en stilling som formandskonsulent hos fagforbundet Socialpædagogerne og har tidligere været bl.a. chef for public affairs i Djøf og afdelingschef for kommunikation og analyse i Danmarks Lærerforening.

Hos DJ får han tre ansvarsområder; medlemskommunikation, politik og presse.

"Jeg har i mange år haft ansvaret for kommunikation og interessevaretagelse i forskellige fagforeninger. Målet har altid været at skabe konkrete forbedringer for medlemmerne, og det arbejde glæder jeg mig til at fortsætte i DJ. Medlemmerne skal kunne se en rød tråd fra deres hverdag og til forbundets arbejde med at sætte en relevant dagsorden i nyhedsstrømmen og på Christiansborg," udtaler Allan Visborg Andreasen til forbundet.

Den nye kommunikationschef er uddannet i kommunikation fra Aalborg Universitet og tiltræder sin nye stilling 1. maj.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs