MediaWatch

Nordisk Film Biografer styrker salgsafdeling

Den Egmont-ejede biografkæde udvider ledelsen med en nyoprettet stilling som chef for kommercielt salg. Telenor-chef er hentet ind til posten.

Foto: PR/Egmont

Danmarks største biografkæde, Nordisk Film Biografer, har ansat Kine Kristen Kjærnes til at varetage ansvaret for selskabets kommercielle udvikling, herunder partnersskabsaktiviteter samt udviklingen af tilbud og kommercielle koncepter. Det oplyser Egmont i en pressemeddelelse.

Stillingen Head of commercial sales er nyoprettet med henblik på at fremme gæseoplevelsen i biografkæden og udvikle Nordisk Film Biografers tilbud.

"Kine vil i stor grad kunne bidrage til Nordisk Film Biografers kommercielle udvikling og vil øge vores fokus på at fremme den oplevelsesmæssige værdi for vores mange gæster og samarbejdspartnere med en bredere forretningsmæssig agenda og mere differentierede kategorier og koncepter," udaler Casper Bonavent, adm. direktør for Nordisk Film Biografer Danmark, i meddelelsen.

Norskfødte Kine Kristin Kjærnes kommer fra en stilling som Head of commercial management & GTM hos Telenor. Tidligere ansættelser tæller Saxo Bank, hvor hun var business development manager og equity analyst.

"Det er et vigtigt brancheskifte for mig, og det bliver sjovt at arbejde med et produkt, som jeg personligt har haft et tæt forhold til under hele min opvækst i Oslo, og som fortsat betyder meget for mig. I Nordisk Film Biografer står vi over for spændende udfordringer, hvor innovation, nytænkning og en data-driven approach vil skabe gode muligheder for signifikant markedsdifferentiering og eksperimenterende koncepter," udtaler Kine Kristin Kjærnes i meddelelsen.

Ansættelsen af Kine Kristin Kjærnes afrunder Casper Bonavents nye ledelsesteam, der tidligere i oktober også blev suppleret med Michael Sørensen som ny chef for marketing og film.

Nordisk Film Biografer henter marketingchef med fortid i Lego

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere