MediaWatch

Tidligere chefredaktør for Markedsføring er gået bort

I en alder af 66 år er Christian W. Larsen, der igennem mere end 10 år frem til august 2018 var ansv. chefredaktør for branchemediet Markedsføring, død.

Christian W. Larsen blev 66 år. | Foto: Simon Klein Knudsen

Christian W. Larsen, ansv. chefredaktør for Markedsføring fra 2007 til 2018, er afgået ved døden, efter han i 2018 fik konstateret kræft. Det oplyser hans samlever, Lene Hjorth, til Markedsføring.

Han fratrådte stillingen som chefredaktør for mediet 1. august 2018 og arbejdede siden som journalist for Markedsføring, mens han var i behandling for kræft. Posten som chefredaktør blev 1. oktober overtaget af Uffe Jørgensen Odde.

Christian W. Larsen har tidligere været freelancer for Information, tenniskommentator hos DR, sportsredaktør på Det Fri Aktuelt og ansat på Dagen.

"Det er med stor sorg, at vi har fået beskeden om, at vores tidligere chefredaktør Christian W. er sovet stille ind i nat. Christian har mere end nogen anden tegnet foreningen gennem de seneste 10 år, og derfor er det et stort savn for os personligt, men ikke mindst for hele vores fælles forening Dansk Markedsføring. Med sin altid skarpe pen personificerede han foreningen under skiftende direktører, og da vi havde dialogen om at give stafetten videre, skete det også i en åben og meget loyal dialog," skriver Pernille Wendel Mehl og Thomas Wahl, hhv. bestyrelsesformand og adm. direktør hos Dansk Markedsføring, i et mindeord.

Christian W. Larsen efterlader sig sin samlever, to børn og tre børnebørn. Han blev 66 år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs