MediaWatch

Medicinalselskab henter ny global public affairs-chef fra patientorganisation

Leo Pharma har været på rov hos patientorganisationen Hjernesagen, hvorfra man har hentet foreningens adm. direktør til posten som global public affairs senior manager for det danske medicinalselskab.

Leo Pharma har hansat Klaus Legau, som ny lobbyist for medicinalselskabet, hvortil han kommer fra en stilling som adm. direktør i Hjerneforeningen. | Foto: Privat

Medicinalselskabet Leo Pharma opruster på kommunikationsfronten med ansættelsen af en ny mand til en stilling som global public affairs manager, der især skal skabe opmærksomhed på oversete problemstillinger og afhjælpe tabuer for at hjælpe patienterne.

Til at løse opgaven har Leo Pharma haft snøren ude hos Hjernesagen, som er en privat, landsdækkende forening for mennesker ramt af blodprop eller blødning i hjernen og deres pårørende.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs