MediaWatch

Vizeum højdespringer i imageanalyse

Carat indtager igen i år førstepladsen, mens Vizeum er ny på top 5 i annoncørernes bedømmelse af mediebureauerne.

Carat er igen i år blevet udråbt til annoncørernes darling nummer ét i imageanalysen 'MyImage' fra Bureaubiz og MyResearch.

Carat nuppede sidste år førstepladsen fra OMD i den samlede bedømmelse - og har altså bevaret den i år, hvor OMD også bevarer andenpladsen. På tredjepladsen ligger Mediacom og så følger Mindshare og Vizeum, der begge er nye i top 5. Mindshare lå sidste år på sjettepladsen og Vizeum på 11. pladsen.

467 marketingansvarlige har deltaget i imageanalysen - en svarprocent på 23 - i vurderingen af mediebureauernes kompetencer og gennemslagskraft på to hovedparametre; brandstyrke (målt på annoncørens kendskab og tilbøjelighed til at invitere bureauet til pitch) og brandposition (målt på annoncørens bedømmelse af bureauer på ni image udsagn).

- LR

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere