MediaWatch

Nyt tv-mediemagasin fra Ekstra Bladet

Ekstra Bladet har for nylig lanceret sit eget mediemagasin, 'Presseduellen', der er skrappere i tonen end 'Presselogen' fra News, og vises på eb.dk

Ekstrabladet.dk har for nylig lanceret sit eget mediemagasin, 'Presseduellen'.

Der er tale om et 15 minutters interviewmagasin produceret i eget studie, som udkommer på Eb.dk en gang om ugen.

Forlægget er TV 2 News' 'Presselogen', hvis seeropbakning har inspireret chefredaktør Poul Madsen. News-magasinet holder ca. 45.000 seere til sin førstegangsvisning søndag morgen.

“Nu bidrager vi jo selv til løjerne på TV 2 News, så hvorfor ikke selv lave et rigtig tv-program, men i en kortere og skarpere version, der passer til Ekstrabladet.dk's tone,” siger Poul Madsen, der understreger, at Ekstra Bladet ikke nødvendigvis selv vil deltage i programmet.

Tonen er muligvis friskere på Eb.dk. I seneste udgave af ‘Presseduellen’ (nummer 2) sagde 24syv-direktørs Jørgen Ramskov eksempelvis, at DR's nyhedsdirektør Ulrik Haagerup må have fået et mentalt sammenbrud efter DR's demo-kikser.

I programmet deltog også studieleder Mark Ørsten og chefredaktør Poul Madsen. Presseduellen er ifølge Poul Madsen struktureret som et kort regulært tv-program med to runder og to emner.

Eb.dk har i år søsat tre nye online magasinprogrammer, og der kan være flere på vej. Foreløbig ligger fokus på ‘Presseduellen’, et sportsprogram og et biografprogram.

“Vi overvejer flere udgaver, for vi kan samle 50-70.000 seere til hvert af programmerne,” siger han og henviser til, at Eb.dk er en ganske stærk motor for andre programaktiviteter. Eb.dk har hver dag omkring 750.000 besøgende.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere