MediaWatch

America Online lancerer TV-kanal

Samarbejdet mellem de to virksomheder omhandler levering af TiVo's personligt tilpassede Tv kombineret med AOL's AOL interaktivitet.

Tivo, der producerer individuel internetbaseret Tv og America Online, der er verdens førende interaktive service virksomhed, vil yderligere udvide fjernsynets og internettets interaktive muligheder. AOL har desuden gjort en mindre investering i Tivo.

De to virksomheder vil samarbejde om at levere en ny interaktiv oplevelse til forbrugere, ved at kombinere TiVo's personlige video modtager med AOL-Tv's interaktive tv muligheder. De fremtidige versioner af TiVo's personlige video modtager forventes at indeholde mulighed for at brugerne får adgang til servicerne.

TiVo's service gør det muligt for brugerne at tids-skifte deres favorit tv-udsendelser, og skabe en brugertilpasset betjeningsplatform, så man kan se, det tv man ønsker, når man ønsker det. TiVo's intelligente "thumbs up, thumbs down" rating forsynder brugeren med personlig udvælgelse af nye programforslag, som sikrer, at modtagerenheden altid kan levere de bedste programmer, som er tilgængelige i fjernsynet, og som passer til den individuelle seers præferencer.

Da Tivo skabte det personlige tv, var deres vision, at service ville give seerne mulighed for og kontrol over deres tv oplevelser. I dag er det mulig for seerne at opleve tv, som er tilpasset deres unikke interesser og tidsplaner. TiVo's vision for fremtiden er en seeroplevelse, som forsyner forbrugeren med en endnu højere grad af interaktivitet, og her er det, at AOL kommer ind i billedet. Ved at danne partnerskab med AOL, som har verdens førende interaktive service, bliver det muligt at føre disse visioner ud i livet. Det bliver muligt med en beriget interaktiv tv, som leverer en helt ny slags tv-oplevelse.

AOL har altid fokuseret på at gøre online oplevelsen til en central del af deres medlemmers hverdag. Såfremt brugeren ønsker at udvide denne interaktive oplevelse ud over pc'eren anser AOL TiVo, som en hjælp til at levere denne brugervenlighed på tv.

AOL TV, der er en del af AOL Anywhere initiativet, vil levere medlemmer af det nye AOL initiativ interaktiv service på tv-platformen, som er designet til at inkludere centrale dele af AOL's nuværende funktionaliteter såvel som nye egenskaber.

Tidligere denne sommer bekendtgjorde AOL en aftale med DIRECTTV, Hughes Network Systems, Philips Electronics og Liberate, som også er nøglen til udviklingen af AOL TV.

AOL investerer i TiVo og indgår partnerskab med dem for, at udvide sin interaktive tv forretningsområde.

Aftalen er signifikant for AOL i deres ambitioner om at bevæge sig ud over den personlige computers og over til tv-apparater og bærbare enheder. Strategien er en konsekvens af at brugerne begynder at anvende midler, andre en den traditionelle desktop computer, til at koble op på nettet. Derfor er det nødvendig for AOL at være til rådighed på andre enheder, for at bevare sin position i toppen af adgangstjenester til internettet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs