MediaWatch

Spil og erotik bliver hit med MMS

Det fremgår af en undersøgelse, som Fornebu Consulting har lavet over en mulig afsætning af MMS-services.

Den største betalingsvillighed finder man i gruppen 18-19 år.

Det er også en klar forskel mellem køn. Kvinder er gennemsnitligt villige til at betale mere end mænd.

Beskedne 13% af de spurgte er positive til at betale for at modtage MMS. Dog lige så interessant er det, at kun 22% svarer at de er negative.

Andelen, der har svaret enten "Positiv" eller "Neutral", er på fornuftige 54%.

Der er størst betalingsvillighed blandt de yngre aldersgrupper, med de 13-15 år gamle i spids, hvor hele 28% er positive.

Det er en tydelig tendens til, at jo ældre man er, jo mindre er villigheden til at betale for at modtage MMS.

Prisfølsomhed:

Dette er en relativt høj pris, når man tænker på at man i dag typisk betaler 20-50 øre for en almindelig SMS.

Samtidig indikerer det en god betalingsvilje for MMS.

Meget kan tyde på, at betalingsvilligheden på MMS hænger sammen med, at man faktisk kan identificere en reel nytteværdi med de fordele en MMS giver, som billeder og lyd.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere