MediaWatch

TDC: Vi har få klager

Antallet af klager over telefonregninger i Danmark er toppet og ifølge

Til sammenligning fik branchen i 2001 1812 klager, mens der året før var 2226 klager. Faldet i antallet er klager er sket, selv om antallet af teleabonnementer i samme periode er vokset med 35 procent.

- Målt i forhold til vores store kundetal er TDC ifølge de nyeste tal fra IT- og Telestyrelsen blandt de teleselskaber i Danmark, der har færrest klager.

Vi udsendte sidste år cirka 16 millioner teleregninger. 0,6 promille af regningerne udløste en klage til os, - siger administrerende direktør og koncernchef i TDC, Henning Dyremose.

I dag lægger telebranchen ryg til en bredside fra Forbrugerinformationen. Branchen beskyldes for at rode - og Forbrugerinformationen mener, at "det bugner med fejl i de ofte uforståelige regninger fra teleselskaberne."

TDC modtog sidste år 9.943 klager over telefonregninger, svarende til at der blev klaget over 0,6 promille af alle regninger. 4.404 af klagerne drejede sig om regningernes størrelse, hvilket svarer til, at mindre end 0,3 promille af alle regninger udsendt sidste år gav anledning til en klage fra kunden.

Størstedelen af disse regninger blev ordnet i mindelighed mellem TDC og kunden.

I 2001 og første halvdel af 2002 klagede cirka 700 af TDC's kunder direkte til IT- og Telestyrelsen, Telebrugernævnet eller Forbrugerankenævnet.

I samme periode afgjorde disse organer omkring 680 klager fra TDC-kunderog TDC fik i snit medhold i 95 af alle sager.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere