MediaWatch

Sveriges Radio følger med DAB strategi

I Sverige er DAB sendenettet allerede næsten helt landsdækkende, men det er først nu at SR følger efter, skriver radionyt.com.

SRs direktion har netop besluttet, at man vil sætte fuld fokus på programudviklingen og det indebærer blandt andet lancering af nye digitale radiokanaler. Der planlægges flere nye kanaler: En ny ungdomskanal, for de helt unge og "SR Mer" til lancering i sommeren 2002. Nu til efteråret vil man dog forsøgsvis sende i en uge for at vurdere programsammensætningen.

Endelig er en "Öresundskanalen" i støbeskeen. Den skal i givet fald skabes i samarbejde mellem de to public service regionalradioer på hver sin side af Øresund.

I løbet af sommeren afgøres det, hvilke kanaler SR vil satse på, og til efteråret gennemføres der forsøg med de forskellige formater, hvorefter den endelige afgørelse træffes.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs