MediaWatch

Mobilkunder vil have taletid

Ifølge direktør Henrik Friis, Club BlahBlah, til Berlingske Tidende vil telegiganterne ikke sælge taletid, fordi salget gennem forhandlernettet gør det vanskeligere at tjene penge. Også selv om minutprisen er op til fem kroner minuttet.

Henrik Friis, der er tidligere markedsdirektør i Sonofon, kan dog få svært ved at nå sit salgsmål på 150.000 kunder mellem 15 og 25 år de næste toethalvt år, siger teleanalytikeren Torben Rune til Berlingske Tidende: "De køber samtrafik hos de store selskaber, og det betyder, at der er en grænse for, hvor billigt de kan sælge uden omgående at tabe penge. Hvis de store operatører vil, så kan de udkonkurrere dem uden problemer."

Rune fastslår, at selskaber som Club BlahBlah kun har en eneste konkurrenceparameter, nemlig prisen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs