MediaWatch

Tiscali går frem

Koncernens størrelse understreges af, at en omsætning på 110 millioner euro end ikke omfatter de senneste opkøbte Internet-virksomheder som LibertySurf, Planet Interkom, SurfEU og LineOne. Inklusive disse, ville omsætningen ifølge Handelsblatt for 1. kvartal 2001 have ligget på 167 millioner euro.

Takket været reduktion af markedsføringsomkostningerne med 61 procent og personaleomkostningerne med 53 procent har koncernen kunnet reducere sit underskud med 60 procent.

Tiscali har nu 5,25 millioner registrerede brugere mod 4,9 millioner ultimo 4. kvartal 2000. Med de nye selskaber er der dog tale om hele syv millioner brugere. Tiscali har alene i Italien 2,9 registrerede brugere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs