MediaWatch

Volvo dropper måske Framfab

Volvos pressechef Ingmar Hesslefors bekræfter overfor Dagens Industri, at Volvo nu praktiserer sine almindelige forholdsordrer overfor underleverandører i krise. Forholdsordren, der er formuleret på engelsk, er udsendt til alle Volvo-beslutningstagere med en eller anden form for indkøbs-ansvar verden over.

For Framfab er Volvo Car Corporation en uhyre vigtig kunde. Analytikere skønner, at 10 procent af Framfab-omsætningen kommer fra Volvo.

Hos Framfab tolker informationschef Leif Andersson Volvos forholdsordre som et skridt i retning af at sikre samarbejdet med Framfab. Framfab er i en situation, hvor fremtidsfabrikken skal skaffe 325 millioner kroner ved to aktieemissioner for at kunne overleve. Aktien lå i går tirsdag på omkring 1,30 svenske kroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs