MediaWatch

KMD får nyt logo og grafisk design

KMD vil fokuse endnu stærkere på kundedialog og medarbejderudvikling, hvilket illustreres med et nyt logo og en ny grafisk linie.

- KMD har igennem de senere år forandret sig med et stærkere fokus på forretning, kunder

Ifølge KMD er den visuelle identitet med til at skabe et image, som spiller ind i konkurrencen på markedet, og når der rekrutteres medarbejdere. Fokusgruppeundersøgelser blandt medarbejdere og kunder har vist at det hidtidige logo og designlinie signalerede værdier som blandt andet tung, usmidig, firkantet uden dynamik. Værdier, som ifølge KMD ikke svarer til et virksomheden, der helst ser, at medarbejderne ejer værdierne: helhed, handlekraft og initiativ, og at vi over for kunder repræsenterer sikkerhed, sammenhæng og service.

Det nye logo og designlinie er blevet til i samarbejde med reklamefirmaet Kunde & Co.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs