MediaWatch

Haburi forventer plus i år

Selvom Haburi i løbet af 2000 brændte 100 millioner kroner af via opbygningen af virksomhedens internet-baserede salg af mærkevarer, lyder meldingen fra administrerende direktør Michael Vad, at Haburi i fjerde kvartal i år forventer et overskud. Det skal ske ved i år at nå 100.000 nye kunder og en omsætning på 75 millioner kroner, skriver Børsen.

En af grundene til den store optimisme er blandt andet en julehandel, som for Haburi oversteg alle forventninger med salg af 2000 beklædningsstykker hver dag. Endvidere har tal fra analysefirmaet MMXI for nylig vist, at Haburi er Danmarks foretrukne online-butik med blandt andet 97.000 besøg i november måned 2000.

En af investorerne bag Haburi er 2M Invest, som trods dot.com krisen også fortsat tror på Haburi's koncept. Det skyldes ifølge managing director Søren Jonas Bruun, at Haburi har et koncept, som bidrager med øget værdi. I Haburi's tilfælde at online kunderne kan få mærkevarer til lave priser, og at producenterne har en mulighed for at komme af med deres restpartier.

Haburi er repræsenteret i 14 lande og har cirka 250.000 personer i sin kundedatabase.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs