MediaWatch

Seks typer af Internet købere

Mange e-handelsvirksomheder er bevidste om, at de skal gøre meget for at stille de kritiske Internet brugerne tilfredse med henblik på at få dem til at vende tilbage. Men det kan måske være værd at være opmærksom på, at de personer, som bruger Internettet til indkøb er vidt forskellige. Ifølge amerikanske Ecommerce Times er der således seks forskellige typer af Internet shoppere:

Den nye shopper

Den modstræbende shopper

Udsalgs-shopperen

Den kirurgiske shopper

Den entusiastiske shopper

Super-shopperen

Spørgsmålet er selvfølgelig, om e-handelsvirksomhederne kan etablere services, som tilgodeser alle de forskellige typer af Internet shoppere. Det er ifølge Ecommerce Times vanskeligt at afgøre, men der er en række funktionaliteter, som er afgørende for faktisk alle Internet shoppere. Det er for eksempel funktioner som simpel navigation, effektive søgemaskiner og muligheden for at interagere med andre shoppere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Seneste nyt

Se flere jobs