MediaWatch

Altavista UK udskyder flat rate

Ifølge selskabet er hovedårsagen til udskydelsen af den pågældende service British Telecoms manglende evne til at levere flat rate kredsløb. Denne mangel har nu gjort, at man ikke længere finder forretningsmodellen holdbar. Udskydelsen berører 274000 kunder, der havde forhåndstilmeldt sig ordningen, skriver Financial Times.

Det har indtil nu ikke været muligt at få en kommentar fra AltaVistas ledelse, men ifølge en udtalelse fra selskabet er man særdeles skuffet over det generelle niveau af det engelske telemarked, der ikke har formået at sikre selskabets kunder ubegrænset adgang til Internettet indenfor den normerede tidsgrænse.

Offentliggørelsen følger i kølvandet på ugers spekulation om hvorvidt servicen ville blive til noget eller ej. Noget der havde genereret en betragtelig interesse i de engelske medier. AltaVista der i slutningen af juli meddelte, at det nu havde godt 90000 kunder, var op til offentliggørelsen i går blevet stadig mere tillukket omkring, hvad det havde tænkt sig at gøre med den planlagte service.

Ifølge Financial Times mener selskabet at det i bagklogskabens klare lys burde have været mere åbne omkring opdateringen af den pågældende service.

Udskydelsen forventes ikke at koste arbejdspladser og ligeledes vil den ikke berøre selskabet planlagte aktieemmision. Hvis der sker noget, så vil udtrædelsen fra det engelske marked for Internetadgang efterlade selskabet med en styrket forretningsmodel.

AltaVista fastholder dog at det vil fortsætte med at agitere for en service, der skal bringe prisen på Internetadgang ned.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs