MediaWatch

Interaktiv film på Internettet

Jonas Elmer, der tidligere har instrueret filmen "Lets Get Lost", har lavet en hjemmeside, hvor alle Internet-brugere kan skrive ind med forslag til for eksempel replikker, locations og plot i den ny film, skriver Berlingske Tidende.

- Ved at inddrage publikum håber jeg på at få en stor idébank, som jeg kan trække på. Filminstruktører stjæler jo altid fra andre, så ved hjælp af Internettet kan jeg denne gang organisere mit tyveri, siger Jonas Elmer.

I modsætning til de fleste andre instruktører begynder Jonas Elmer ikke med en færdig historie og et manuskript. I "Lets Get Lost" lod han i stedet historien vokse frem gennem improvisation og interaktion mellem skuespillere og instruktør.

Denne gang inddrager han Internettets brugere. Filmen produceres af Per Holst Film A/S i samarbejde med TV 2 og TV1000, og den har et budget på 16 millioner kroner.

Websidens adresse er www.monasverden.tv2.dk. Her er det også muligt at følge de daglige optagelser og chatte med instruktør og skuespillere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs